donderdag 20 oktober 2016

Advertorial

Spelregels

Vooraf even de ´spelregels´ voor wie hier nog maar kort meeleest en zich afvraagt: ¨Een advertorial op deze blog? Hoezo?¨
Aan de linkerkant van m´n blog (en soms bovenaan) draaien banners van adverteerders. Dit zijn speciaal geselecteerde adverteerders, die producten of diensten aanbieden, die passen binnen ¨Eenvoudig Leven¨. Niet zelden ken ik de mensen en/of hun producten of diensten persoonlijk en kan ik uit eigen ervaring ze van harte aanbevelen.
Voor nieuwe adverteerders schrijf ik altijd een advertorial, om ze goed onder de aandacht te brengen. Terugkerende adverteerders vragen soms ook, of ik een advertorial wil schrijven. Bijvoorbeeld om aandacht te vragen voor een nieuw product, een actie, of iets dergelijks.
Omdat niemand zit te wachten op verborgen reclame, geef ik zo´n bericht altijd de titel ´Advertorial´ mee. U kunt dan zelf beslissen, of u verder wilt lezen, of de reclame aan u voorbij laat gaan. Elke maand verschijnt er maximaal één advertorial.

Deze maand breng ik drie bedrijven onder de aandacht.

1) Bellebien

Eerst is daar Bellebien. Mijn favoriete webshop als het om linnengoed gaat. Ik ben dól op linnengoed. Altijd al geweest. En als ik bij Bellebien in de WEBSHOP kijk, ga ik spontaan kwijlen. Zo mooi! En dat geldt zéker nu de webshop sinds kort helemaal is vernieuwd. De prachtige collectie linnengoed komt nu nog beter tot zijn recht.

Pompdoek
Bellebien is bekend geworden vanwege de pompdoek, die Lisette (van Bellebien) weer tot leven heeft gebracht. U weet wel: die bekende ruitstof van de doek die vroeger bij de pomp hing. Aanvankelijk waren er alleen pomptheedoeken. Maar nu zijn er ook keukendoeken, pannenlappen, schorten en tafelkleden van pompdoek. En nee, niet in 1 kleur. Ook niet in twee, of drie. Maar in maar liefst ELF kleuren.



Tafel dekken
Om je tafel te dekken, moet je beslist bij Bellebien zijn. Of u hem nu landelijk wilt hebben (mooie ruiten), of voor chique kiest (damast), of van eenvoudig houdt (effen katoen met een subtiel ajourrandje), het kan allemaal. Heeft u een bijzondere maat tafel? Ook dat is geen probleem. Bij Bellebien kan uw tafellaken op maat gemaakt worden.



Beddengoed
Bellebien heeft ook een heel mooi assortiment aan beddengoed. Niet alleen dekbedhoezen en kussenslopen, maar ook wafeldekens in zes kleuren en spreien in allerlei soorten en maten. Ik geloof dat ik acuut mijn verlanglijstje ga uitbreiden....:-).



ACTIE: gratis-verzending!
Bellebien heeft een leuke actie. Tot 31 oktober 12.00 uur betaalt u geen verzendkosten! Een extra reden om eens fijn rond te snuffelen in de webshop. Want behalve wat ik hierboven heb genoemd, is er nog veeeeel meer moois! Misschien een ideetje om alvast te kijken naar een mooi kerstkleed?



2) De Baanhoeve

De tweede adverteerder is nieuw hier. Het is: De Baanhoeve. De Baanhoeve mag dan nieuw zijn op deze blog, de eigenaar van de Baanhoeve is een oude bekende van mij. Ik ken Arie namelijk al vanaf mijn achtste jaar (en dat is al veertig jaar geleden. Poeh, wat worden we oud ;-)).

Af en toe kruisen onze wegen zich. En onlangs gebeurde dat opnieuw. Vanwege het overlijden van mijn ouders en het daaraan verbonden leeghalen van het ouderlijk huis, waren er opeens allerlei meubels, die een nieuw plekje moesten hebben. Mijn moeder hield van mooie spulletjes en had ook aardig wat antieke meubeltjes. We hebben geprobeerd om alles een goed plekje te geven en zo kwam het, dat er ook het één en ander ons huis in kwam. En: nog ons huis in moet komen. (Een deel staat namelijk even opgeslagen bij De Baanhoeve.)

Advies
Ik kwam eigenlijk een beetje met de handen in het haar bij De Baanhoeve terecht. 



Arie hoorde geduldig mijn verhaal aan. Ik had oude meubels, die weg mochten. Oude meubels die moesten blijven. Meubels van mijn ouders, die ik wilde plaatsen. Meubels die aan vervanging toe waren. En als we dan toch moesten veranderen, dan moest er eigenlijk meteen maar gewit worden. O ja, de vloerbedekking ligt er ook alweer een jaar of zeven/acht en is aan het slijten. En de raambekleding...is nog van de vorige bewoners en stamt uit de vorige eeuw...

Maar Arie stelde me gerust. Het zou allemaal prima goed komen. En eigenlijk geloofde ik dat meteen, want in zijn winkel (een verbouwde stal) ziet het er tip top uit en Arie heeft al dat moois zèlf prachtig bijeen gebracht!



Oud en nieuw
Arie z´n hart ligt bij antiek. Hij weet er veel van en raakt er volgens mij nooit op uitgekeken en nooit over uit gepraat. Maar daarnaast levert hij ook nieuwe meubels. Hij weet oud en nieuw prachtig te combineren. Nieuwe meubels heeft hij in twee prijsklassen, zodat er voor elk wat wils is. Hij levert van de merken Nixdesign en van Bendic.

Lang en kort
Om een lang verhaal kort te maken: Arie kwam op een maandagochtend bij mij aan huis voor advies. En ongelofelijk maar waar: hij verschoof wat meubels en mijn kamer zag er direct een stuk beter uit. Meer zoals ik het wilde. En meer zodat het klopte. Ik ben er heel blij mee! Arie gaf adviezen en ik bemerkte zijn perfectionisme. Hij zou het liefst álles aangepakt hebben. Niet alleen de woonkamer, maar ook de hal en de tuin :-). Ho, stop maar Arie. Het is zo genoeg! We gaan voorlopig alleen de woonkamer doen. Zo´n project is me al uitdaging genoeg.

Ik heb erg genoten en ben erg geïspireerd geraakt door mijn bezoek aan De Baanhoeve. En t.z.t. zal ik op deze blog vast en zeker showen, hoe het allemaal geworden is en wat ik bij Arie gekocht heb.

Openingstijden en assortiment
Als u ook enthousiast geworden bent, ga dan een kijkje nemen bij De Baanhoeve. Let op, Arie is alleen op vrijdag en op zaterdag geopend. Overigens kunt u ook wel op andere dagen terecht, maar dan dient u even een afspraak te maken. Arie heeft niet alleen grote meubelen, maar ook een mooie collectie schilderijen, spiegels en kleinere sfeer-makers. En de koffie staat klaar!



3) Binnenkant
Over één ding was Arie van De Baanhoeve snel duidelijk: hij kon niet goed adviseren voor wat betreft kleuren. Maar daar wist ik zelf wel iemand voor: Jacquelien Koopman van Binnenkant.

Veelzijdig
Jacquelien is een veelzijdige vrouw. Zij is ondermeer opruimcoach met een unieke online cursus opruimen: de thuisstudie Opgeruimd Wonen. Jacquelien is collega blogster. Maar Jacquelien is ook binnenhuisarchitect. En in die laatste hoedanigheid had ik haar nodig :-). 

En ja, voor veel mensen klinkt het als overdreven of als kostbaar als ze horen, dat je een binnenhuisarchitect in de arm neemt om je huiskamer te laten inrichten. Maar daar ben ik het beslist mee oneens. Ik ben gewoon geen natuurtalent als het om dingen als inrichting gaat. Dat laat ik met alle plezier aan iemand over, die daarvoor gestudeerd heeft. En duur vind ik het al helemaal niet. Jacquelien hanteert een heel schappelijk uurtarief en heeft zo´n projectje als bij ons in een paar uurtjes bekeken. Het scheelt me vast een zeker één of meerdere miskopen, dus ik heb dat geld er heel snel uit.

Mailcontact
Ik vertelde per e-mail aan Jacquelien waar ik tegenaan liep: 
*jarenlang ´niets gedaan´ aan ons interieur, dat daardoor nogal gedateerd is
*meubels van mezelf, maar ook van mijn ouders, die een match moeten gaan maken
*een advies voor een nieuwe opstelling gekregen van Arie, maar daar wilde ik graag een advies van Jacquelien naast hebben, om zo tot de beste keuze te komen
*kleuradvies met name wat betreft de vloer, de muren en de raambekleding
*een nieuw, warm, gezellig ´nestje´ maken met veelal bestaande ´ingrediënten´ en daarbij één en ander nieuw aanschaffen
*en dat alles moest ook nog in het budget passen

Persoonlijk bezoek
Jacquelien wist raad. Gelukkig :-). Ze kwam de situatie persoonlijk in ogenschouw nemen. Ze moest daarvoor best een reis maken, maar dat was geen punt. Jacquelien vindt het heel belangrijk om haar cliënten te leren kennen, hun wensen aan te horen en vooral: de sfeer te proeven. Daarmee schept ze voor zichzelf een vertrekpunt waar vandaan ze haar plannen maakt en haar adviezen geeft. In een uurtje of drie (ik weet het niet eens precies meer, het voelde eigenlijk gewoon als ´gezellig´) stelde Jacquelien een plan op. Een plan voor de raambekleding, het raamkozijn, de vloer, de muren, de eethoek, de zithoek, ALLES! Alles werd netjes uitgewerkt in een soort stappenplan. Er waren dingen bij, waarmee ik direct aan de slag kon. Andere dingen zijn voor later. Daar moeten Willem en ik rustig de tijd voor nemen om te kijken, te kiezen, te kopen. Dat geeft niet. Er staat geen druk op de ketel. Het was sowieso een heel ontspannen gebeuren. Dat heb je als je een echt onafhankelijk advies krijgt! Jacquelien werkt niet samen met een meubelverkoper, vloerenlegger, gordijnenspeciaalzaak of wat dan ook. Een groot verschil met wanneer je interieuradvies vraagt bij bijvoorbeeld een meubelspeciaalzaak. Die weten altijd precies wat je allemaal moet aanschaffen, voordat je interieur klopt. Bij Jacquelien mogen je oude meubeltjes best blijven, als die nog goed zijn. Ze geeft hooguit een advies om zo´n meubelstuk een andere ´look´ of een andere toepassing te geven.

Blij
Ja, ik ben blij, dat ik deze stap genomen heb. Ik ben de drempel over, om het één en ander te gaan aanpakken. Omdat Jacquelien ons huis met eigen ogen heeft gezien, kan ik haar ook later nog mailen of bellen, als ik ergens over twijfel. Dat is een rustig idee. En Jacquelien is een fijne vrouw. Praktisch en ook perfectionistisch. Ik kan haar aanbevelen als binnenhuisarchitect (ze doet zowel grote als kleine, zowel zakelijke als privé projecten). En ik weet wel zeker, dat ze ook een heel goede opruimcoach is!