dinsdag 10 januari 2017

Humor!

We zaten vanavond aan tafel en waren bijna klaar met eten, toen Koos thuiskwam. Terwijl hij z´n tas neerplantte en zijn jas uittrok, vroeg hij: ¨Wat eten we?¨ Nog voordat ik mijn mond kon opendoen om te antwoorden, zei Henk (bloedserieus): Hamburgers met korting. Whahahahahaha. Wat hebben we in een deuk gelegen!!

Het was trouwens wel waar, wat hij zei. Ook vandaag kwamen er hamburgers op tafel. Nu zelfs nog voordeliger dan gisterenavond, want ze zijn 1 + 1 gratis bij AH. De hamburgers van AH zijn heel goed. Er zit totaal geen rommel in, als ik de ingrediëntenlijst mag geloven. Ik had 8 stuks voor maar 2,75. We aten vanavond met z´n negenen en ik ben vegetariër, dus was er voor iedereen een hele hamburger. Dat is ook weleens anders. Feest dus :-).

Gisteren had ik bij de groentenman een soort mini-broccoli gekocht. Vandaag haalde ik die pakjes eens tevoorschijn. Die ´broccoli´ bleek ¨bimi¨ te heten. Ik heb maar eens even gegoogled, want ik kende het niet. Het is een baby-broccoli, die gekruist is met een soort kool. De smaak hangt tussen die van broccoli en groene asperges in. Het is een luxe, dure, en (naar bleek) heeeeeeel lekkere groente! Ik heb ze kort beetgaar gekookt. Mmmm!



Ik had er (weer) gewoon gekookte aardappels bij en een zelf gemaakte (ja, duhuh, zoiets ga ik niet kopen) kerriesaus. Gewoon van boter, bloem, bouillon, kerriepoeder een een handvol krenten. Oh, zo lekker.



Als toetje simpel griesmeelpap. We hebben vorstelijk gesmuld. Nog even rekenen: Hamburgers 2,75; aardappels 1,75; bimi 1,00; kerriesaus 0,25; griesmeelpap 1,00. Het is niet op de cent nauwkeurig berekend, maar ok, totaal: 6,75 voor 9 personen.

Behalve die prachtige opmerking van Henk, kwam ook Maria vandaag met een onvergetelijke:

Ik was vanmorgen fruit aan het juicen voor bij het ontbijt. Je weet wel, dat fruit, wat nodig op moet. Constateert Maria in het voorbijgaan: ¨Zo, u bent weer aan het recyclen¨. Wat een giller. Die houd ik erin. Juicen van oud fruit = recylen.

Gerecyclede appels, wortels, druiven, citroen

Ik heb trouwens nog wel meer gerecycled: ik had een doos Granny Smith van de groentenman meegekregen. Eerst wilde ik hem niet hebben. Wij zijn niet dol op Granny´s. En moezen kun je ze niet. Dacht ik. Maar de groentenman zei van wel! Hij had gelijk! Ik heb echt superlekkere appelmoes gemaakt van die Granny´s. Zurig natuurlijk. Lekker fris! Weer wat geleerd.