donderdag 2 februari 2017

Ups en downs

Ik heb nooit zo heel veel last van ups en downs. Of eigenlijk moet ik zeggen: ik heb nooit zoveel last van downs :-). Ik ben doorgaans behoorlijk optimistisch en zie alles van de zonnige kant.

Dat wil niet zeggen, dat er nooit iets is, dat me drukt. Integendeel. Er is altijd wel iets waar ik me zorgen over maak, waar ik verdriet om heb, waar ik tegenop zie enzovoorts. Maar doorgaans zal je dat niet zo aan me merken. Ik ga zomaar rustigaan verder met m´n werk. Op die manier verwerk ik mijn stemming en mijn gevoelens en door het gestage werken komt alles vanzelf wel weer in balans.

Een enkele keer lukt het me niet om aan de slag te gaan. Dan ben ik overmand door de dingen die me drukken en bezighouden en val ik stil. Maandag was zo´n dag. Nee, ik heb niet de hele dag diep onder de dekens gelegen. Noch de hele dag op de bank of achter de computer gehangen. Dat niet. Ik heb me door het meest noodzakelijke werk heen gesleept en gedaan wat beslist gedaan moest worden. Maar verder heb ik het allemaal laten gebeuren. Af en toe moet je accepteren, dat zo´n dag kennelijk nodig is om de boel van binnen weer te resetten.

´s Avonds moesten we op oudergesprek komen op de school van Koos. We hadden een afspraak om 20.40 uur, maar dat liep nogal uit. Zodoende stonden we pas na half 10 weer buiten en waren we om 10 uur thuis. Ik had al bedacht, dat ik meteen naar bed zou gaan. Een keer uren maken :-). Niet dat ik al om 10 uur ging slapen. Maar ik lag dan toch. En volgens mij sliep ik toch al wel rond 11 uur en dat is voor mijn doen vroeg.

De volgende morgen was alles weer ´normaal´ :-).

Lekker hoor. Gewoon de dag opstarten met een vuurtje maken in de kachel.


En de broodbakmachines aan het kneden zetten.


De dozen met nieuwe voorraad voor de shop uitpakken, alles prijzen en in de rekken zetten.


De ontbijttafel dekken.



En voordat iedereen naar beneden kwam, had ik al heerlijk mijn draai te pakken en veel gedaan.

En zo komt alles ´vanzelf´ weer in orde :-).

Behalve dat ik iets had wat me bezig hield, had ik gewoon ook een té volle week voor de boeg. Dat kan er ook weleens voor zorgen, dat ik ´dicht sla´. Het zijn echt geen vervelende dingen, die in mijn agenda staan. Maar wel een beetje te veel. De verjaardag van een schoonzus, de verjaardag van mijn broer, een ouderavond, spinavond, de kleinkinderen te logeren, een kraambezoekje bij een nicht, met schoonmama naar het ziekenhuis, het (inmiddels gewone) mantelzorgochtendje op vrijdag, op ziekenbezoek bij een lieve vriendin, die geopereerd is, een gezellig avondje met mijn vriendin Wilma. Je ziet het: echt wel veel leuks en fijns. Maar ja....het huishouden moet daar toch tussendoor gefrommeld worden. En natuurlijk ook het werk aan de webshop.

Elke dag naar het postkantoor. Ze kunnen me er uittekenen :-). Maar wel ook heel tof!

En dan heb ik ook nog ´last´ van allerlei creatieve kriebels. Wol verven, iets doen met de krijtverfset die ik voor mijn verjaardag kreeg, borduren, handletteren....Het is allemaal zooo leuk...Soms is het gewoon jammer dat een mens elke 24 uur een poosje slapen moet ;-)