maandag 13 maart 2017

Saaiheid en afwisseling

Vandaag had ik helaas een hoofdpijndag. Nou ja, gelukkig niet een hele dag. Het begon ergens aan het einde van de ochtend. Maar evengoed was het erg lastig en haalde het een streep door mijn overenthousiaste maandag-planning. Het domme is, dat ik het waarschijnlijk aan mezelf te danken heb. Als ik alleen in huis ben, vergeet ik om regelmatig iets te drinken te nemen. Ik moet gewoon beter voor mezelf zorgen ;-). Vanmiddag was het zó erg, dat mijn kussen gewoon zeer deed, toen ik op bed ging liggen. Het is nu nog steeds niet weg, maar gelukkig wel dragelijk.

Maar goed. Intussen is het lang geleden dat ik blogde. En dat is op zich niet omdat er hier nooit iets gebeurt. Integendeel. ¨Iedere dag een andere film,¨ zei mijn moeder altijd :-). En zo is dat. Alhoewel er ook wel heel vaak dezelfde dingen langs komen. De was, de was, de was. Eten koken, eten koken, eten koken. Brood bakken, brood bakken, brood bakken. Pakjes voor de webshop inpakken, inpakken, inpakken. Eigenlijk gewoon te saai om daar steeds over te schrijven.

Maar rondom die eentonigheid is er dan de afwisseling. We hadden vorige week woensdag ¨Biddag voor gewas en arbeid¨. Op donderdag ging ik met mijn broer, schoonzus en zussen op visite bij mijn nicht, die het huis van onze ouders heeft gekocht. Zo raar om daar binnen te stappen. Heel vertrouwd, maar tegelijk vreemd, want: alles anders...Op vrijdag was mijn zus Maaike jarig, op zaterdag verjaarde zus Maria. Hans was met een vriend 3 dagen naar Malaga. Henk ging met de natuurclub naar de Sterrenwacht. Op vrijdagavond gingen we een avondje ´los´ in de stad. Eerst naar de bieb. (Sinds de bieb in Alblasserdam niet meer op vrijdagavond open is, gaan we regelmatig naar de bieb in Rotterdam.) Daarna naar C&A, want die is toch voordeliger. We snoepten een loempia en maakten de avond af, door bij de Mac een ijsje te eten. Henk werd helemaal blij toen hij ook nog een hamburger mocht :-).


De weken zijn vol. Af en toe moet ik strak plannen. Zaterdag was zo´n dag. We hadden veel dingen buiten de deur op het programma staan. Maar als je dan toch je was weg wil hebben en je broden voor het weekend gebakken enzo, dan moet je vroeg beginnen. De broden stonden om 8 uur al (in twee porties) in de narijs en toen we om 10 uur naar schoonmama vertrokken, stonden ze geurend en wel op de roosters af te koelen.




En intussen geniet ik van m´n tuintje. Elke dag wordt het groener en gaat er méér bloeien. M´n bijen vliegen ook weer af en aan. Binnenkort ga ik de voorjaarsinspectie doen. Leuk!!


Willem en ik willen deze week ook eindelijk handen en voeten gaan geven aan onze ´opknapplannen´. We willen eerst de woonkamer gaan aanpakken. Ik kijk ernaar uit, dat het kastje van mijn moeder wordt geplaatst en de klok van mijn ouders wordt opgehangen. Gewoon alles opruimen en opfrissen en hier en daar wat nieuws. De rolgordijnen van de vorige bewoners (wij wonen hier alweer bijna 13 jaar) eindelijk opdoeken. Ja, ik ben er echt aan toe nu :-).