maandag 10 april 2017

En nu: opruimen!!

Wat hebben we zaterdag een prachtige dag gehad, op de Schutsemarkt!!

Vrijdagavond hebben we nog tot 11 uur zitten inpakken. Daarna hebben we de boel de boel gelaten en zijn eerst maar een paar uurtjes gaan slapen. Om 5 uur was ik weer paraat. De inpakrommel opruimen, een was aanzetten, nog wat strijkgoed wegwerken, de keuken aan kant maken en de kamer netjes. Ik wilde beslist niet in een rommel vertrekken. Maaike was om 6 uur ook weer van de partij. Samen hebben eerst alles klaargezet




en daarna de auto volgeladen




en de laatste dingetjes gedaan. Precies om kwart voor 8 reden we weg, zoals we hadden gepland.

Op de markt was het een gezellige drukte. Het was een gaan en komen van auto´s, mensen waren hun kraampjes aan het inrichten, er kwam een koffiekarretje langs. Geweldig, zo´n sfeertje!

Samen tuigden Maaike en ik de kraam netjes op. Mooi kleed over de planken. De kruidenzakjes keurig in het gelid. De zepen ernaast. Reclameplaten aan een touw boven de kraam. Zo leuk! We deden onze schorten om en ziezo. De klanten konden komen. Maar Maaike wilde nog één ding: nog even snel ´live´ gaan op Facebook :-). En dat deden we, met een snel, gek-leuk filmpje :-).

En ok. We stuurden nog even een foto van de kraam naar de gezinsapp:



Maar dat vonden ze niet genoeg. We moesten ook nog een selfie maken. Ok hoor, u vraagt, wij draaien:



Maar nu: aan de slag! De eerste mensen struinden al over de markt!

De hele dag was het super gezellig. Soms was het even rustig. Dan stond het ineens weer vol. Mensen die nog nooit van de Eenvoudiglevenshop hadden gehoord, of mensen die er juist speciaal voor naar de markt kwamen. Gezellig praatjes over van alles en nog wat. Uitleg over kruiden. Mensen die aan de zepen roken. Willem die met Henk langs kwam. Later kwam Willem met schoonmama in de rolstoel. Fijn! Zussen en schoonzussen kwamen langs. Dirk, Jan, Hans kwamen langs. Fans, die ´bekenden´ me al jaren te volgen :-). Enzovoorts enzovoorts. En intussen ´rinkelde´ de kassa voor de rolstoelbus! Er was 66.000 euro nodig. En dat is ruimschoots gehaald. De markt heeft het indrukwekkende bedrag van

91.000 euro

opgebracht!! Dat is toch werkelijk een bedrag om stil van te worden.

Om half vier was de markt afgelopen. We ruimden de boel op, laadden de auto in en reden linea recta naar de supermarkt. Ik moest nog wat boodschapjes doen en dat kon maar beter direct gedaan zijn, dan eerst naar huis gaan en vervolgens geen zin/puf meer hebben.

Na de boodschapjes laadden we thuis alles uit. We hadden geen tijd om uit te zakken en dat is misschien maar goed ook. Als je in ´the flow´ blijft, voel je je moeheid niet. Maaike had nog van alles te doen, want ze moest ´s avonds nog een avonddienst draaien van 7 uur tot half 11 (Ze werkt in een woonvoorziening voor lichamelijk beperkten) en ze zou daarna naar haar vriend gaan. Maar: ´O ma, ik moet ook nog muffins bakken voor de High Tea van maandag op school!´ ´OK, kind, die bak ik dan nog wel even.´ En zo werden er nog muffins gebakken en patat voor het avondeten. En de zondagse overhemden moesten nog worden gestreken. En En En. Maar er kwam echt een einde aan, hoor. Om half 11 schoof ik m´n bedje in. (Al ging ik pas slapen, toen alle lummels thuis waren en dat was pas tegen twaalven).

Deze week staat er iets heel anders op het programma: opruimen! Of: OPRUIMEN! Of: OPRUIMEN! Wat een bende is het overal. Eerst een week uit de running geweest vanwege ziek zijn. Daarna een overvolle week met de paasactie in de webshop en de markt op zaterdag. En we willen graag met Pasen netjes zitten :-). Dus iedereen doet mee!

Dat kan ook, want eindelijk is alles weer ´gewoon´. Vanmorgen vertrok Koos weer voor een week bivak van school. 



En ook de rest was op tijd naar school en werk vertrokken. Zo had ik even het rijk alleen en kon ik eens opschieten. Ik begon op de jongens d´r kamer. Bedden uitgezogen, schone dekbedhoezen erom. En vanavond Hans z´n klerenkast voor de helft gedaan. Daar kon lekker wat uit weg! Er staat een vuilniszak vol voor de kledingcontainer klaar. En dan fantaseer ik over elke dag een vuilniszak vol overbodigs de deur uit doen. Dat is 6 zakken aan het einde van de week. Zou dat lukken?

Willem wil deze week de buitenboel kuisen. Alles opruimen en daarna de boel spuiten met een hogedrukreiniger. Hij vroeg, of ik de ramen deze week ook wilde zemen. Prima, maar dat doe ik dan ná die spuiterij!

Plannen genoeg dus. De realiteit is, dat er maar een deel van die plannen daadwerkelijk wordt uitgevoerd. Want er komt altijd wel iets tussen. Zo zag ik voor morgenavond al een rapportbespreking in de agenda staan. Voor donderdagochtend een bespreking op de school van Henk. Voor donderdagmiddag de paasviering op de school van Henk. Voor donderdagavond hebben we een visite in het hoofd. Op Goede Vrijdag hebben we ´s avonds een kerkdienst. Dusse....we doen maar wat. Wat deze week niet afkomt, schuiven we vrolijk door :-).