donderdag 13 april 2017

Je moet nooit je oude schoenen weggooien, voordat je nieuwe hebt...

Het is een bekend spreekwoord:

Je moet nooit je oude schoenen weggooien, voordat je nieuwe hebt

Maar áls je nieuwe hebt, gooi dan vooral je oude weg!!
Hier is dat structureel nagelaten. Als iemand nieuwe schoenen kocht, liet hij z´n oude schoenen óók nog maar staan, voor ´je-weet-maar-nooit´. Maar ´je-weet-maar-nooit´ kwam nooit en zodoende bleven die oude schoenen voor niets ruimte innemen.

In het voorjaar ruim ik altijd de jassen- en schoenenhoek in de garage op en dan kom ik die oude schoenen vanzelf tegen. Vorig jaar is er echter geen opruimronde geweest. Toen had ik het te druk met het zorgen voor mijn ouders. En zodoende kwam ik vanmorgen, toen ik samen met Maria weer een uurtje de garage indook, van twee jaar oude schoenen tegen.

dit soort exemplaren
En met allemaal lummels in huis met schoenen in maat 44 praat je dan over een enorm volume. Samen met de overbodig geworden/versleten winterjassen en het uitruimen van twee bedlades kwam ik tot het imposerende aantal van VIJF vuilniszakken vol troep (schaam, schaam, schaam).




 Wat een heerlijkheid, dat dat nu allemaal verdwenen is!! Ik heb een hele bedlade (ter grootte van een half bed) LEEG! Daar kunnen nu mooi al Koos z´n defensiespullen van school in. Z´n shirtjes, broeken, lakenzak, baddoeken, dikke trui enzovoorts enzovoorts. Al die spullen lagen tot nu toe in een kast op Maria´s kamer, wat niet heel handig was.

In de garage is er een hele schoenenplank leeg gekomen. Daar gaan nu alle schoenen op, die tot nu toe onder de kapstok lagen. Nu toont de gang meteen een stuk minder rommelig en vooral ook leger en ruimer. Helemaal blij!

Er is dus heel wat werk verzet. Ondanks dat ik er vanmorgen een uur tussenuit was voor een bespreking op de school van Henk en dat ik vanmiddag van 13.00 uur tot 15.30 uur weg was naar de Paasviering op school! Ik heb het tempo er echt in zitten. En de plannen blijven borrelen.

Het moet natuurlijk wel allemaal om mijn gewone werk heen geplooid worden. Want ook vandaag was er de normale hoeveelheid was en strijk. Waren er pakjes voor de webshop, die ingepakt moesten worden. Waren er broden te bakken. En moest er gegeten worden ;-).

Vanavond aten we kip met rijst en kerriesaus. En voor wie dat niet lustte, was er kippensoep met een boterham. Juist ja. Die kippensoep van gisterenavond in de slowcooker :-). En voor toe was er de beloofde custardvla met zelfgemaakte yoghurt.


Vanavond zijn we met z´n zevenen op familiebezoek geweest. We kwamen pas kwart over 11 thuis. Niet direct een tijdstip waarop je nog even een klusje beetpakt. Dat houden we fijn voor morgen, bij leven en welzijn :-).