dinsdag 5 december 2017

Drukte en zorgen

Het is druk. Niet vervelend druk, maar gewoon de drukte van de tijd van het jaar. Allerlei bijeenkomsten staan er in de agenda. Er zijn meer bestellingen dan normaal in de webshop (wat uiteraard alleen maar super fijn is!). En er zijn duizend-en-één december-dingen, die ik graag wil laten doorgaan: kaartjes schrijven, bezoekjes afleggen, presentjes schenken, pakjesavond, lekkere dingen bakken, oliebollenfeest en nog veel meer :-)).

Maar tussen dat alles door zijn er zorgen in ons gezin gekomen. Zorgen die maken, dat er toch bepaalde dingen geschrapt worden vanwege ineens: ´onbelangrijk´. Eén van onze kinderen is ziek. Ziek in de zin van: langdurig en omgeven met veel zorgen. Ik zal daar op een later moment vast wel iets meer over vertellen. Voor nu laat ik het hier even bij. Het maakt in elk geval dat ik bij tijden compleet leeggezogen ben. Daarnaast is het zo, dat zo leeg mijn energievoorraad is, zo vol is mijn hoofd. Wat passen daar veel muizenissen in! Af en toe val ik hierdoor compleet uit mijn rol :-). Gisterenavond was ik zó laag gezonken (grapje hoor, want zo erg is het nu ook weer niet), dat ik kant-en-klare lasagneschotels als avondeten serveerde.


Commentaar van de jongens: ¨Best te nassen. Alleen volgende keer graag een schaal extra nemen.¨ Ha, ha, dat zal ik onthouden, hoor. Wellicht komt dit nog wel een keer op tafel :-).

Intussen zijn er ook veel fijne en feestelijke dingen. Vorige week donderdag werd onze jongste dochter, Maria, 16 jaar.


Haar grote hobby is: bakken.
Maria was dat ook heel gelukkig met deze
prachtige bakboeken!
En vrijdag onze oudste zoon, Wim, 29 jaar.

Wim, de automonteur
Zaterdag vierden we onze 31ste huwelijksverjaardag. En zondag was onze schoondochter, Geertje, jarig. Verder vierden mijn zus en haar man hun 12 1/2-jarig huwelijk, kwam Jan met een mooi rapport thuis, had Hans een goed functioneringsgesprek en nog veel meer zaken om blij over te zijn. Dat zijn de gouden randjes aan elke wolk.

Ik probeer en wil niet vooruit kijken en het vertrouwen hebben, dat we precies krijgen wat we kunnen dragen en wat goed voor ons is. Hoe moeilijk het soms ook is.

Zijt dan niet bezorgd tegen den morgen; want de morgen zal voor het zijne zorgen; elke dag heeft genoeg aan zijn zelfs kwaad.
Mattheüs 6 : 34